Monday, July 11, 2011

Lidah Lembu Goreng Kicap

Assalamualaikum ...



Entry pasal makanan lagi. Memang pipi genap 4kilo betul kan. Semalam, ber-dinnerkan lidah lembu goreng kicap. Korang pernah makan lidah lembu? Bagi sesiapa yang first time dengar. Mesti fikir dua puluh dua kali. Ni rekaan ke realiti kan?

Dicekau dari abang google [geli geleman tengok lembu ni haaa]

Sebenarnya ini realiti. Bukan rekaan semata-mata. Bagi orang Kelantan, rasanya tak pelik dengar menu tu. Kan kan kan? Bagi orang luar, belah belah KL kot. Mesti pelik dan terkejut sebab lidah lembu boleh makan ke dewww...? Terkesima tak ?


Kelmarin abah balik dari kerja, beli lidah lembu. Selalunya makan menu tu time hari raya korban lah. Entah abah terasa nak makan la kot, tu yang dibelinya. Mula-mula mama bakar dulu atas para dapur. Baru mulakan sesi potong memotong untuk digoreng bersama si kicap.


Dicekau dari abang google. [please, terliur lahhh..]


Pasti nak tau cam mana rasanya kan? Sedap lah. Macam daging biasa jer. Geli ke bagi korang tak pernah rasa? Hehehe ..


Orang Kelantan, semua nak makan kan. Perut lembu pun makan. Sup perut la, perut buat air asam la. Fuh meleleh tau tak. Sedap bangat !


Kadang-kadang tak rasa pelik pun bila makan kalau korang tak tau yang dimakan tu lidah lembu. Sebab rasa dia cam sama dengan daging je. Cuma kenyal kenyal sikit. Auwwww !


Asyik entry makan dan makan. Nahas lah kau Pelangi. Takkan nak beraya muka bulat macam bola golf ? Sambil guling-guling atas katil tu ngadap blog memasing, meh la jenguk vios viserable baik punya. Terbaik dari ladang Toyota weh. Klik SINI. Trimas. Sayang korang !


xoxo
kiss and big hug

27 comments:

Rafidah Farhana said...

Lidah lembu ?
Pengsan T_T

Syuxer said...

wah lidah lembu memang best makan..tunggu raya korbanla cmni nak makan camtuh heheh..lidah,perut,tulang,ekor...memang favorite syuk la.heheh..

ASaDa RyutaRo said...

lama giler dah tak makan lidah lembu ni. kalau kat sarawak, orang buat 'bubur pedas' kadang letak lidah lembu jugak. ngee :D

berderet2 dah entry makanan pelangi ni. hahaha..

MERAH said...

Pernah makan sekali.tu pun dgn kawan.mmg geli nak makan.haha :D

Puan tia said...

lidah lembu dik non?????

Ms Fai Ayie said...

waahhh...sedapnye...semalam akak baru mkn sup lidah lembu. nyum3...

pelangi, akak pn suka tau mkn sup perut lembu + perut lembu cicah air asam...memang favourite akak tuu...hehe...

"Hanya 5 hari shja"
http://fai-ayie.blogspot.com

i am S!L4H.. said...

oh my......
pitam bole?

Hans said...

lidah lembu memang sedap kan

Apabila Aku Meminati Drama Dan Filem Dari Korea Dan Jepun

najihah sahami said...

erk...makan kalau letak dalam rojok kateh je...:P

Shalina Samsudin said...

pelik........

yu said...

wah..cedapnye...hmmm

cikguden said...

apsal dengan lembu tue

Narsis Corner Admin said...

Comel lidah sy lagi.. huhuhu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

tau kata boleh makan..cumanya kakD tak pernah try mkn pun...

wanie m'nJ said...

hah!! x pernah dgr pun. pernah dgr perut lembu je,tu pun x mkn.. haha

Along Usop said...

sedap tak lidah lembu nih?.. huhuhu

cik aiLebiu said...

ok mmg terkesima kejap...mesti rasa dia mcm urat jg kan? kenyal2..

Jiwa said...

aku muntah sikit dalam mulut..

meaw said...

perut lembu wa makan lagi,lidah lemmuuu wa tak makan,huhu :D

iPai said...

lidah ? erk .. tak berani nak cuba laa ..

Nur Sulastri said...

lidah lembu ???? huhuhuhu, sedap ker ?

Nur Sulastri said...

lidah lembu ???? huhuhuhu, sedap ker ?

alif haris said...

errrr .. mcm tak lalu nk mkn .. hehehe :p

sedap eh .. huhuhu

dak eina said...

x ajim make lidoh lembu nie T___T

iPai said...

nantikan, lidah tuh jilat2 kat dalam perut kita ..

laskar pelangi said...

@RAFIDAH FARHANA : Oh yeahhhh! lidah lembu =)

best wooooo!belum cuba belum tau..

kura said...

lidah lembu? errr.

Related Posts with Thumbnails