Saturday, December 11, 2010

dalam diam. semuanya the end.

.Assalamualaikum dan Salam Sabtu.


kali ni, entry sedih. so, sediakan tisu lebih ye kawan-kawan. kenapa lah ianya berlaku dan berlaku. walau tak diundang dan tak pernah ku fikirkan. kenapa kenapa kenapa. bukan hanyalah nak minta simpati dari sesiapa. tapi kat sini tempat ku meluahkan yang terkandung di minda. bukan nak tunjuk diri ni begitu lemah. tapi dan tapi untuk hiburkan wajahku. memang ku sentiasa ingat bahawa dunia ni, kita takkan selalu berada di atas. kita juga akan merasai berada di bawah. so, kadang-kadang kita akan gembira, ceria, senyum dan terhibur. tapi ada kalanya kita akan sedih, muram, menangis dan termenung sorang bila duk diam. memang Tuhan Maha Adil bagi hambanya. walaupun ianya perit dan sungguh menyeksa hati yang rapuh ini. aku pura-pura tersenyum di hadapan cermin. menipukan diriku pada semua orang. kekadang ayat ini juga ingatkan aku. bahawa walau kita sedang bersedih, ramai lagi yang di luar sana juga bersedih dan lebih teruk pada kita. biasalah kita wajib bersikap matang untuk melalui dunia yang penuh dengan cabaran. bukan senang nak bahagia kan. 


ini bukan dipetik dari mana-mana cerpen ataupun si novel. namun dari hati. okey " hati ". hati yang sangat terluka. bagaikan ianya takkan sembuh untuk selama-lamanya. salahkah aku merindui detik lepas yang sangat gembira. yang bahagia. yang sentiasa dengan gelak tawa bukannya sentiasa menangisi semua. kenapalah diri ini sentiasa lemah seperti tidak mempunyai oksigen ni. diri ini mencuba mengembirakan hati untuk melupakan sesuatu yang menyedihkan diri. namun ianya seperti tidak menjadi. ku harap Tuhan sentiasa bersamaku. sentiasa tabahkan daku selaku hambanya yang lemah di muka bumi ini. 


seksanya jiwa. seksanya hati. mungkin masa akan menyembuhkannya. satu persatu detik sedih berlaku. insyaAllah semuanya akan aku masukkan dalam kotak fikiran lama. biarkan ianya dikunci rapat dan takkan dibuka sampai bila-bila. boleh kah aku. kuatkah aku. aku sayang kenangan itu. aku rindu kenangan itu. aku tersenyum dengan kenangan itu. bait-bait mesej sentiasa dalam gedung inbox. sampai beribu ribu. sayangnya mau lemparkan dan hapuskan. walau hanyalah kata-kata biasa. namun itu semangat. walau kata-kata menyakitkan. ianya kenangan. ianya jantung dalam kasih sayang. lakaran gambar lagi lah penggamit memori. takkan ku hapuskan. biarkan ianya tersimpan dengan penuh teratur sebagai penguat nadiku. yang sentiasa akan membuatkan ku berangan untuk seketika. walhal ianya hanyalah angan angan kosong dan takkan menjadikan ianya sebuah realiti. biarlah orang cakap diri ini bodoh seperti bermain dengan mimpi indah. tapi itu hidup aku.


xoxo
kiss and big hug

53 comments:

Cik Tqah said...

kenape ni dear? sape saketkan ati u?

laskar rainbow said...

@cik tqah : ermm... bila penchenta sudah pergi =(

cik 18 said...

juz remind me and urself...Allah sentiasa ada...mengadu dan nangisla pada Dia...Dia akan sentiasa ada untuk kita...

semoga hati akan tenang...

smile and all the best ok..

laskar rainbow said...

@cik 18 : okeyy..;) memanglah Allah adalah tempat terbaik ku mengadu di saat gembira dan sedih...

insyaAllah cik 18 :)
thanks kata-kata semangat

ASaDa RyutaRo said...

kisah lalu yang pernah membahagiakan hati itu takkan bisa dipadamkan. tetapi redha hati kita itu pasti boleh membawa ketenangan..

so.. redhalah dengan ketentuan-Nya. ;)

berjuta hikmah daripada satu kisah.

laskar rainbow said...

@ASaDa RyutaRo : insyaAllah dengan izinNya ku akan tabah dan cekal menghadapi hari hari yang akan datang.

terima kasih .

sebelas said...

tak paham..nape nie ?

laskar rainbow said...

@sebelas : ermmmm..ada makna tersirat :)

tiEra said...

sabar ye..setiap dugaan yg dtg tu tersembunyi hikmah disebaliknye

laskar rainbow said...

@tiera : okeyyy :) thanks

James Buns said...

ala..tak baca entire aku?

2 3 hari lepas bini mati?

haha..

aku boleh senyum gelak semua dpn org..

tapi dalam hati sapa tau?

kah kah kah..

aku mcm kene sawan babi..

tapi xpe la..aku dgr nasihat org.

tu anggap pa pegalaman kau..

ingat..banyak2 sujud dekat sejadah..

:D

aku pesan pada kau dan diri aku sendiri.

laskar rainbow said...

@james buns : ahaks! ;D ahaksss! sujud kat sejadah xsmestinya time ada masalah jew kan ;)

Syira Qahira said...

salam..

tau syira pernah ckp nama kita sama pelangi :)

..... tapi tetap nak cakap...follow u sebab blog u memang cantik :)

najihah sahami said...

salam tayamm..awat ni..aihh...chill k~!!

najihah sahami said...

tayamm..awat ni...jgn sedih2 mehh..kite chill k..be strong dear~

zaidi zaim said...

jikalau ceritera itu mengisahkan diri anda diharap tabah yer ttp seandainye utk orang lain , di harap juga tabah dalam menghadapi kerenah kehidupan di dunia ini...

chaied said...

sabar²..x semestinya mencintai harus memiliki..walaupun pahit, tapi kenangan itu akan mendewasakan kita. memberi kenangan termanis, terindah. mungkin ada insan lain yang mungkin jauh lebih baek ntuk cik pelangi. saya doakan, insyaAllah.. :) bahagia akan beradu di kamar hati kamu nnti.. kalau dia ditakdirkan sememangnya untuk kita, dia akan kembali. dan kalau bukan, harap Allah tabahkan hati.

mrsdjones said...

Semoga bertemu si dia yang akan setia dan kekal bersama :) Banyakkan doa ok. Nice blog! Salam kenal sis~

Redjambu~

wirdawahid said...

tabah dear :)
nampak ketulusan dari bait penulisanmu :)

SIELA MIKAIE said...

sabar ye...setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...:):)

nora said...

ayat..puitisnya

pelik2perfect said...

sabarlah...nape allah sembunyikan matahari dan diberinya kita hujan?? owh allah nk bagi kita pelangi selepas hujan rupenye...renung2kan ..selamat beramal~~

micky eyqa said...

babar ye.. nie sume ujian..

krole said...

bukan jodoh r tu wak~krole pun da pnah rase stuasi gni ni..mmg sakit~bersabar dan kuatkn beribadah insyallah tenang jiwa tu~

amira zakiah said...

huhhh bawak bertenang yea sayang....xpe2 mia ada!okay blh tampar mia skrg.slow2 jer.jgn laju2

zacky ~786~ said...

sobau2 yerp.~

Melor said...

salam perkenalan ya nama ku melor. nice blog

Melor said...

salam perkenalan ya nama ku melor. nice blog

Wan Gerrard said...

banyak bersabar ye..fans baru ni ^_^

laskar rainbow said...

@Syira Qahira : anywy. thanks follow pelangi yeee;)

semoga ceria selalu..

laskar rainbow said...

@najihah sahami : thankss mish comel;)

laskar rainbow said...

@zaidi zaim : terima kasih diatas nasihat ;)

laskar rainbow said...

@chaied : yee. smoga tabah menghadapi dunia yang penuh onak duri =)

laskar rainbow said...

@mrsdjones : insyaAllah..doa doakanlahh;)

laskar rainbow said...

@wirdawahid : thanks yeee;)

laskar rainbow said...

@SIELA MIKAIE : ye. sentiasa ku fikirkan bahawa stiap yg berlaku ada hikmahnya..

laskar rainbow said...

@Nora : ermmmmm..

laskar rainbow said...

@pelik2perfect : thanks yeww.insyaAllah ku kan tersenyum dan tabah

laskar rainbow said...

@micky eyqa : yeee..ujian utk melihat kematanganku;)

laskar rainbow said...

@krole : ermmm..sbb kita tak tau tu jodoh atau tak. kalau kita tau. senang kan..eheee

laskar rainbow said...

@amira zakiah : ishh! xmau tampar mira...xsnggp ;)

laskar rainbow said...

@zacky ~786~ : oke. terima kasih =)

laskar rainbow said...

@melor : yeee=)thankx! salam perkenalan jugak

laskar rainbow said...

@Wan Gerrard : insyaAllah

~eZmALiZa~ said...

jgn sedih2 oke syg..ALLAH sediakan pelangi bila hujan turun di siang hari...see, cik pelangi da senyum daaa... :D

Antika said...

there's always have a downturn in life, u take care dear..~

laskar rainbow said...

@ezmaliza :heeee! a'a lah pelangi dah senyum2;) thx sayang

laskar rainbow said...

@antika : okey. insyaAllah.thanks ye

amira said...

bertabahlah!

ANATI SOKI said...

abr.. kalau ada jodoh tuh.. adalah.. kalau takde.. maybe jdoh kamu dgn org yg lebih baik dr dia.. :)

Me and Confucius said...

singgah...

laskar rainbow said...

@amira : thxxx!

laskar rainbow said...

@anati soki : okey;) thanks yeee

Related Posts with Thumbnails