Saturday, August 13, 2011

Pencinta Setia

Assalamualaikum dan Salam Sayang ..



Alhamdulillah hari ni dah 13 Ramadhan kita semua lalui, masa berlalu tanpa butang pause pun. Berlalu dengan pantas. Dengan itu, makin tak lama lagi raya dan kena packing barang balik Uni. Uni tu apa? *Universiti.


Kalau boleh hati & perasaan tak nak pun fikir pasal kena balik Uni. Sebab dah lama sangat melepak dan makan tidur kat rumah. Sayang nak tinggal kantil empuk, disamping kekasih hati yang ramai dekat rumah. Sememangnya bila balik Uni, habis gambar dan video dalam phone akan ku tatap, homesick katakan. Mungkin semua orang jadi camtu bila berjauhan dengan kampung halaman. Ke ada yang takpe? Malu nak mengaku?


Stop pasal tu..Jom layan pasal Pencinta Setia (PS). Setiap orang sememangnya mengaku nak jadi PS kan. Ada ke yang nak jadi Pencinta Tak Setia? Pencinta Main-main kot.


Entry ni bukan nak kupas pasal pakwe makwe la. Berkasih lepas kahwin diimpikan. InsyaAllah :)


Nak cerita pasal meowwww! Sapa suka meow, angkat kening sikit. Nak tengok..Memang Pelangi sejak kecil lagi menjadi Pencinta Setia sang meow. Mereka comel. Dah la ada misai panjang, hidung yang seksi, bibir kecil molek, mata bulat macam buah laici. Aduhai, comel yang amat makhluk Allah yang tu..


Tapi, ada jugak manusia yang jadi Pembenci Setia pada sang meow. Ada yang sepak, tendang bila meow datang mengeoww dekat kaki. Meow hanya mahu dimanjai dan disayangi, bukan untuk disepak. Meow bukan bola la mangkuk tingkap!! *Ter-emo & tergarang plak..


Meh tengok meow comel ni. Umur dia baru dekat 4 bulan camtu. Perot mengalahkan meow umur setahun, dah asyik makan jerk. Memang dak ni suka makan. Nasi kering pun dia rembat. Dia comel, ada mata biru laut. Adus! Tergoda..


Ni gambar petang tadi, dia manja manja duk atas ku. Macam budak kecik plak kan? Nak buat cam mana takde adik kecik. Nak ada anak sendiri lagi lambat. HAHA. Comelkan dia? Dengan mata layu nak tidur..


Dah la ada hidung comel. Hidung pink pink. Kalau lapar, hidung pucat jer, bila kenyang, terus jadi Pink. Comel yang amat. Nama dia yea, tak tau nama apa, asyik panggil "budak" dan kadang-kadang panggil "pok-chek". He He He :)

 Ni lepas letak atas paha, tidurkan dia atas si pooh ni. Sempat lagi nak mengintai, nampak orang nak capture gambar. Camtu lah dia. Comel sangat. Tengok lah perot boyot dia tu. Geram tengok hidung tu. Grrrrr!


Walau meowww tu bukan kucing parsi ke kucing arab ke. Kucing kampung je pun. Tetap dihati. Sapa nak sedekah kucing parsi kat Pelangi? Terima dengan hati yang terbuka :)


Sampai sini dulu kata-kata sang pencinta setia meow.. Sayangilah meowww macam korang sayang diri korang. Kalau korang lapar, dia pun lapar jugak. Cuma dia takde akal. Tapi meowww ada perasaan. Anak-anak disayang sampai besar. Tak macam manusia, lepas beranak, buang anak merata-rata. 


xoxo
kiss and big hug

79 comments:

IMANSHAH said...

semalam ada orang tetak bapaknya sebab kucing hingga mati

EYP_g.0.n.z.a.L.3.s said...

comel~ klu eyp kc akk kucing parsi , akk kc eyp kucing ni bley ..?? hek3 ... XD

SoLy SoLicious said...

ololo tomeynye...manja sungguh...

Siti Mashitah Saidin said...

sangat comel!

Syazwan Che Deraman said...

comel molek.
tapi apakan daya,
wan takut pegang kucing.
hahahha

Mior Syabab said...

banyak anak kucing mati dijalanan. kesian wooo.huhu

aiman fanboy k-pop said...

pandai tol kucing akk posing depan kmera yep....comellllllll!!aiman pon suka kucing gak..heehee....tapi,ada gak org yg takut kucing..tak taulah apa yg ditakutkan kat kucing tuh..plik2!

kaizen said...

comel lg kucing sy sbb tido macam2 style... hehehe

Nurul Iman Rosman said...

alala, comel nye. manje bebenor kucing tu ye. ^_^

HAZWAN17 said...

comel kucing pelangi..kesian tengok kucing-kucing kat jalan..sebab tu kadang-kadang amik bawak balik umah.. sekarang dah ada 3 ekor

Mr.Thinker@Ali said...

comel kucing. kucing puasa gak ke? kuyu je mata dia. kekeke. :p

::Cik Pija:: said...

eeee nak jugak kucing! tapi kucing saya dah mati, sejak2 tu dah malas nak bela lagi. :(

tomatokering :) said...

hihihi comell lah ! tapi kite suka meaw yg bersih je . *jahat kan :(

Diana @ bilakukatacinta said...

i pon ada meoowwww..nama dia Mocha

iMBobo said...

tak nak balik u hahaha

Bigdaddyz said...

kerana kucing ada yang terkorban ...kucing punya pasal ke...hehe

Cik Azizah said...

putih bersih la kucing ni..comey!!

Salina@IbuAqil said...

Aqil suka meow2!! Kalo bdk2 lain suka picit meow2 tp tdk si Aqil Naim.. Dia suka meow2 tp dia geli bila sentuh bulu meow2.. Penggeli skit budak tu.. Heheheheh

shida'R said...

pelangi shida alah kucing la huhu..lg2 time selsema lgsg xleh bdekat huhu..

Lynn Rahman said...

comel sgt sgt sgt! :D

milo said...

comel kucing..chinese look gituu..hehehe :P

Hanis MY said...

Comelnya neko chan

InaAchik said...

kite dah start butang pause! hehehe..

nway, salam kenal dr cik kaki...
salam ramadhan juga...

Ezad Skytech said...

ni jadi bantal peluk best ni..haha~

ZORA said...

selamat blaja kembali..:P

H.J said...

bagus.pencinta kucing.tukar jadi PK

ila said...

saye takut kucing.sebab dye pnh cakar sye.hhu
kesian kn

bukan photographer said...

kite same suke meow..tapi meow kat sini xsuke amik gambar..tiap kali nak snap, die pejam mata.. =_="

kiz said...

serius..aku peminat kucing tegar tak kira apa jenis pun...

lyndaz said...

oh tidaaaakkk..
ai tak suke meowwwww!!

http://itslyndaz.blogspot.com/2011/04/saya-takottolonglahhh.html

siap ada entry lagi..wuwuwuwuuuu :'(

Bluewendy said...

cumeynye meooww~ saya pon nak jadi pencinta setia meoww jugak lah.=)

sergeant keroro said...

hehe, nape comel sangat tu? hidung pink :P

suka kucing <3

Bob Merley said...

gua minat jugak bela kucing ni

~azillakhalison~ said...

oh demm comel kucing tu..glamer la die dpt masok blog mek hehehe

yusuf Laili said...

Salam,
kadang2 berkasih dengan kucing lebih berbaloi dengan sesetengah manusia....mereka lebih faham erti kesetiaan berbanding manusia..

Izzul Amir said...

alahai comelnyee !
hihi

sifu im said...

kucing tu cntik tapi aku geli ngn kucing..ahaha

najihah sahami said...

alaa..mish bukan pembenci.tp mish xsuka meoww..biulu dia selalu melekat kt kusyen kete la, seluar la. mynmpah betul.

haha

jangan emo dgn saya ok..:P

syrupmasin said...

kucing kite serupe..cume ekor je laen :D

Hans said...

jeles plakaku tgok kucing tu landing atas bantal

HARI INI DAN SEMALAM said...

wowww!!!si putih boleh dicuci..hati yg suci sukar dicari....
hihi:-)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sama la kita.. akak pun dah biasa berkongsi hidup dgn makhluk bulu2 ni. bkn takat sekor, pernah cecah berpuluh ekor. plg sikit berbelas eko.

tieykah said...

tak sabar nok balik u

nok jupo saim-saim

puah eh dok dumoh

Lieyda said...

dah angkat kening. meow meow. comelkan diorang

dak eina said...

comel sbb dia kaler putih.. eina masih xphm kenape eina tak suka kucing...
=.='

misz sheyla said...

x suke kucen..tapi mereka adalah makhluk yg comel...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

meowww...dia sungguh cumel...

Liyana Zahim said...

Hahaha.. Bestnye da grad.. Taun ni tayah blik U da.. Blik smule pon sbb konvo! Yehhay!
Somelnye kucing tu... Mane tak homesick kan? Akk kucing kt umah ni pon lau dok kat kampus dok igt2.. Blik umah tros bgumpal dgn mrk.. Hahah..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

suker juga neko aka cat ni ngeeee
nk bela jugak la nanty ;D

mr_right said...

mr right pernah ade kucing.. tapi da lame laa.. skg tade dah. heh

Papa Mifz said...

betul2...bercinta selepas kahwin adalah yg terbaik..:)

Muhammad Burn said...

mmg seronok bela kucing ni... :)

fiezra said...

cute sgt meow 2 maen ngn pooh :) nk gak bley??hiihi

JIJI YU said...

aku mencikk kucing..elerjik tetibe

Miz Novexx said...

malasnya nak balik UKM, adoiiii....
T____T

alif ismail said...

comeynye kucin...

alif haris said...

sy angkat kening ni ..sbb sy pn suka kucing sgt2 :)
mcm pncinta setia kucing juga la ^^

fatynadia said...

tahniah cik! dapat uni mana?

cik pha said...

nak meoowww satu lawalaah! comel2 jer...meow tk sperti manusia y tak sygkn anak

LuN@_aiDi said...

amboii pandainyer kucin' cik pelangi berpossing! hihihi
akk bukan pencinta setia meow @pn pembenci setia meow cume hanyalah pengkesian meow shj..

pamie said...

datang singgah sambil nak puji header baru tu..lawa seyh..hehe..selamat berpuasa :)

nur aisya humaira said...

aisya geli ngan kucing..tgk dri jauh ok laa..:(

senyumSOYA said...

angkat kening!!! heheheh...suka meow.. ^^"

tapi style diorg mmg cun la..

Cik Aish said...

comelnya kucing ni...idung pink...jambu oohh

RuSyDi said...

best nyer kucing nie lentok..haha;)

KimiCnoL said...

baru 4bulan ke meow tue..mcm 4tahun jeo..haha

Anak Wak Mail said...

saya adalah pentidak suka meowww..tapi saya tidak bertindak kejam kepada meoww!hehe

Eazy Izzuddin said...

somellnya miaw tu...

Einaz Shah Rizal Thomas said...

WARGH masuk blog pamees la ;D COMEL kucing tu .

PinKy MoMMa said...

comelnye si putih ehehe ;)
nanti tuan dia kena masuk uni balik..tak dpt dah kasih syg seckupnye ;p

amna said...

berapa ekor sumanya tu? comel2.. saya suka tgk kucing,tapi x suka bela.. :P

Syuxer said...

comelnya dia..:)..pink gitu hidungnya..tapi syuk tak bela kucing..

untungla dia dapat tuan yang sayang sangat kat dia hehe..kalau dia ada akal masak manusia kena berperang dengan kucing hehe..;p

Umie Artoqiemie said...

arghh. meow tu comell :(( kucing aku ganasss

Iffah Afeefah said...

ptih betul

story teller said...

kenapa sume orang suka kucing.....!!!!

*cakap sambil lari lari keliling rumah..

http://sebuahlagicerita.blogspot.com/

L said...

kucing oooo kucinnggg..=)
sy syg awak?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

meaw said...

sape suka mocik meaw angkat kening,lalalalla


p/s:yela,kampung meaw kat kelantan,tak caya lagi lah tu,huhu

Rtp Farra Arisha said...

no wayyyy. i takut kucing..skali terdengar bunyi meeeeeeeooooowwwww, terus lari jauh2!! :P

iPai said...

hamboi .. manja ye dia ..

hee, kita ada kucing comel juga ..

Related Posts with Thumbnails