Thursday, August 19, 2010

bila saya mula tersenyum. peace


Assalamualaikum & Salam Sayang

kamu tentu semua " happy " kan. sebab tengok entry kali ini. aku mampu " tersenyum ". thanks God. apa khabar kalian semua. harap-harap sihat semua ye. alhamdulillah kan. kita masih bernafas dan menghirup udara di bumi ini. syukur. syukur dengan apa yang nikmat Allah telah kurniakan pada kita semua. walau pun benda tu bagaikan pedih kita nak hadapi. itu semua ada hikmahnya. hanya Allah sahaja yang mengetahuinya. hari ini. dah 19ogos2010. maknanya. kita dah 9 hari berpuasa. cepat masa berlalu. tanpa kita sedar kan. walau diri ini tak sabar nak jejak kan kaki kat negeri cik siti wan kembang. rindu keluarga tersayang. hari ni. berbuka puasa dengan ayam sup. not bad. tapi tak selera la. lebih prefer ayam masak merah. tu la kesannya pergi cafe lewat. dapat yang benda orang pilih dah. tapi tadi. minum air sangat tak syok. sebab ais sudah cair. sabar jela.



semalam punyalah best tidur, dengan hujan turun membasahi bumi ukm. bertemankan si mr. comfeter kesayangan. tup tup. terlena dengan cemerlang. tanpa sedar. si n95 sudah nyawa-nyawa ikan. bangun pagi. sudah berakhirnya waktu imsak. subuh sudah. terlepas untuk sahur lagi buat kali ke-dua. tidur punya lena. sampaikan tak sedarkan diri. lagi pun si n95 sudah mati time sedar. jadi sapa nak kejutkan beta kalau si dayang sudah mati kan. dengan cuaca best tidur. terus berkasih sayang dengan mr. comfeter tanpa sedar. sekian sudah berita buat kali ini. buat hari ini. aku suka ayat ini " kalau cinta jangan kacau, kalau sayang tak perlu marah, kalau ikhlas tak minta berbalas, serahkan cintamu, pada yang punya cinta . . " sungguh lembut ayat itu. bagai jeli. hehe


bye

xoxo
kiss and big hug

2 comments:

Nur Fara said...

wee.. saya pun suka dia nyer ayat.. sweet.. ahhaha..

laskar rainbow said...

hehehe..sungguh puitis kan :)

Related Posts with Thumbnails