Sunday, June 13, 2010

Fast Food.Makanan yg sentiasa menjadi pilihan orang sekarang.McDonalds,Big Apple Donut, KFC,Pizza Hut...

FAST FOOD !!




Ramai antara kita yang suka memakan makanan segera ataupun "fast food". Makanan segera kebiasaannya boleh diperolehi daripada premis-premis makanan yang berkonsepkan perkhidmatan penyediaan makanan yang cepat dan selesa. Memandangkan hakikat inilah syarikat-syarikat makanan membelanjakan berjuta-juta ringgit ke atas iklan, penajaan dan promosi untuk meyakinkan orang ramai kelazatannya.
Ia sememangnya makanan tetapi mengandungi hanya sedikit khasiat pemakanan. Biasanya kalau kita bukannya penggemar makanan segera ia tidak mendatangkan apa-apa kesan pada kesihatan kita. Tetapi jika sebaliknya, awaslah anda sekarang diburu oleh beberapa penyakit, mula-mula kerosakan gigi, sembelit, tubuh menggeleber, kegemukan... diikuti oleh tekanan darah tinggi, pembuluh darah tersumbat, penyakit jantung malah mungkin kanser usus besar dan pelbagai jenis kanser yang lain.
Pada masa sekarang ini, kebanyakkan budak - budak sudah diajar dengan memakan makanan segera ini. Namun makanan segera ini, cepat disediakan. Harganya pun tak dewlah murah mane. standart la kan. ditambah plak dengan tag harga. boleh dikatakan mahal jugak la kan..
tapi remaja sekarang lebih suka kan fast food ni kan. bila nak melepak. suka melepak restoren fast food berbanding dengan kedai yang menjual nasi or masakan panas. heee~

Bagi korang lah kan. fast food mane yang menjadi peveret ???
heee ~
jom kongsikan bersama..
yummy :)

xoxo
kiss and big hug

6 comments:

fiD said...

aku xsuke fast food sangat...

tp kalau d tanye kan, mestilah big apple...

laskar rainbow said...

hehehe..
big apple not bad kan..
donut dia bestt;)

diriku said...

pizza lg best..he2..

laskar rainbow said...

pizza?
mcd bez gak
mcflurry! teringin...
esk akan ku ke mcd..

diriku said...

waa..mcd ke..jeles ni..he2..

laskar rainbow said...

hehehe...yewla.best2....mcflurry!

Related Posts with Thumbnails