Tuesday, July 6, 2010

bila semuanya akan berakhir..

Assalamualaikum . . .

ku gagahkan jari menari2 tuk kluarkan abjad2 smua nie. aku bosannn. cam life nie kosong jerkk. aku tak gagah lg nak laluinya. namun Tuhan mengujiku lg. sntiasa ku brdoa untk aku tabah lalui dunia yg penuh onak duri (bkn duri pokok munge okee..). awatlah aku ni skunk jd feeling abis cm gni. dulu2 xpenah jd camni pn. tp taun ni pnh dh jd cmni. sbb trtntu. tp itu lg pnting right. tp akhrnya aku mampu hepy dan trsnyumm. alhamdulillah ya Tuhan. huu. kali ini. mcm nk brnafas pn sesak jerk. ni pun naip smbil kesat airmata. tak suka pnye pnyakit suke nngs nie. aku bkn lemah cm nie sebenarnye. aku cuba dan cuba. tak dpt jugak ku gagahi. hanya airmata peneman ku yg setia. smpai bila semua ni nak brlarutan.

takkn smua ni nak brakhr bila aku dh tak brnafas kt dunia ni. ya Allah, pjgkan usiaku. aku tak smpt lg untk membls jasa mama abah. teringin nk antr g Mekah. beli barang mahal2. walaupon semua tu tak dpt blas jasa mereka yg amat bermakna. yg kurniakan ku. dpt rasai khdpn di dunia. ku nngs. cm dah hobi trbaru ku jerk (tlg belikan tisuu!!). huu. walau aku try lupekan dugaan tu. tp tak dpt. ya Allah bantulahh hamba mu yg lemah nie.

hari ni pn, aku brazam. nk jd tak nak kuarkn airmata lg. tp ptg td meleleh lggg. ape pnye azam lahh! mmg tak mnjd. manyak mendew aku buat kjew arini. nak suh tak hingatkan pd benda alah tu. aku ngemas umah. melayan drama korea. cam citer tu dk psg jerk. aku nengok cm tak dew feelingg. waduuhhh! taksuke cm ginii. aku tak biarkan masaku dngan kosong. ade jerk mende aku nak wat. tp masih terbayang di kaca mataku.

huhh! dah la arini cm puase lakk. aku tak makan pape. dari pg sampai malam. hilang selera semua. ohh selerakuuu! kamu di mana?? aku kn suka mknnn. tak mau cm gini. tak mauu !! tak larat lg. td mama ngan abah pun pelik aku tak mkn nasi. ade plak abah kate diet. ahaha. nk tergelak pun adew td. tp aku amek mngkuk. isi tomyam. amek hati mama. mama masak ann. nnty ape plak kata mama aku tak makan. lauu mama tau aku tak mkn dari pg mesti trkjot. tp tak pewlahh. itu semua tak penting. esok hjt nk puasa. tp ade somethng menghalang. dh ok nnty, aku nk puasa. nk dekatkan diri lbh pd Tuhan. hrp2 aku leh petunjuk dariNya. InsyaAllah

hati pedih. mata merah sbb asyk nngs jerk. mesti ramai pelik kn. awat aku sedih skunk. tp manusia. sntiasa dibelenggu dngn mslah. tak dew manusia yg hdp sng lenang tanpa mslah. kn best klau cmtu. aku org prtma nak jd cmtu. tp dh lumrah kdpn. mslah itu smua adlh utk menguji kita. dan dpt mematangkan lg diri.

rase nak balik pd memory kanak2 jerk. takde pikir mslah mcm2. asyik main jerk. bljr pun cm gitu jerk. maen kt sungai. gelak tawa dlu. bestnyaaa. okelah! sekian sini sudah p0st kali nieh. lau aku trasa nk meluah, akan ku kesini lg yew. kaulah penemanku di saatku kesepiann wahai blog. terima kasih


xoxo
kiss and big hug

3 comments:

fiD said...

isyyy

xkan diet kot? jaga kesihatan ok.

Mohd Fahmi Muhammad Mubarak said...

Salam...
Hidup nie sentiasa akan ada ujian dan cabaran yang diberikan oleh-Nya...

Yang menjadi persoalannya adalah sejauh mana ujian dan dugaan tue diberikan untuk setiap hamba-Nya adalah urusan-Nya...

Hanya Dia saja yang tahu sejauh mana hamba-Nya mampu menghadapi ujian & dugaan tue...

Banyakkan bersabar dan ingat-ingatlah Dia selalu...
:)

laskar rainbow said...

fiD : ermmm..oke..hhuu...tp xslera la..cm mne nak mkn..huuu3

fahmi : oke..slalu ingt pd yg Esa..(:

Related Posts with Thumbnails