Sunday, June 6, 2010

Malam yang Gelap, disaat aku ketandusan idea untuk melakukan aktiviti. terjumpa gambar-gambar di waktu muda mudi dulu.rindu kenangan itu

selamat malam semua
mataku menunjukkan aku masih segar. dengan kata erti lain 'tidak mengantuk' lagi. aku mengambil si external hardisk ku dan ku cucuknya ke port usb lappyku. ku 'click' pada folder terdahulu yang sudah lapuk dek tahun. mungkin sudah setahun gambar gambar itu terpamer dalam kapasiti. tak sempat untuk ku 'burn' kan ia di dalam dvd sebagai kenangan abadi. dan mahu mengembalikan nilai kapasiti external ku yang sebenar. mahu mengosongkan external. itu yang pasti. namun tidak kesampaian. kalau lah dapat melihat habuk debuk folder folder. memang sudah bersarang labah labah lagi folder di dalam itu. nasib baik ia tidak sedemikian rupa. ada satu gambar menarik perhatianku. pic setahun lalu. sewaktu diriku dalam LI (latihan industri/praktikal). time aku terasa diriku masih mentah. kerana umur di waktu itu 20 tahun. bukan 21 tahun. yang sentiasa dengan dunia riang. sekarang sudah berbeza dengan dahulu. banyak benda dan kenangan yang telah ku lalui dengan gagah dan cekal. alhamdulillah. semuanya beredar dengan baik sekali. syukur. aku juga rasa ingin berada di waktu dulu. yang tidak mengenal erti sesuatu kehidupan yang diuji olehNya. malam ni entah tetiba aku jadi duk obses dengan band ST12. aku duk bukak folder lagu dulu dulu. dan mainkan lagu Puspa, Selingkuh, Saat terakhir... lagu yang banyak kenangan buatku. Oh God! i still remember that memory. semua tu dalam ROM (read only memory). seperti tidak boleh di delete. dan tidak boleh diubah ubah. hope sekarang lebih mengembirakan aku dan sekarang pun aku lebih gembira. hingga akhir hayat. amin

xoxo
kiss and big hug

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails