Sunday, October 17, 2010

bila hati ini menjadi sunyi.


.Assalamualaikum dan Salam Sayang.

hai semua. dah banyak hari tak update blog tersayang. rasa kangen plak. bukan busy. tapi bila kusut. terasa macam tak ingin menaip. just mahukan belaian mesra mama. namun itu sudah pasti tak kan dapat. sebab diri ini di perantauan. sungguh syahdu. rindukan zaman kanak-kanak. time tu tak fikirkan masa depan pun, still gelak tawa yang sentiasa lekat di bibir. ini blog bukan untuk bermadah. tapi ini kenyataan. ok lah tak mahulah sedih semacam ni. macam lagu acha tu (sampai menutup mata). suka sangat lagu tu. penuh makna yang tersirat. *giles jiwang. damn. hahaha |

mulakan hari dengan senyuman. ayat tak boleh blah kan. takpe lah. asal diri ini hepy. *walaupun saja jer pura-pura hepy. hey korang. aku nak story manyak benda dalam entry kali ini. tapi aku ringkaskan lah. tak mau lah panjang berjela. buat kusut otak aku jerk walaupun sekarang otakku sekarang so messy. haa. tak payah nak touching lah. aku nak jadi kuat. gambate ! *perasan lah kuat. walau airmata mudah turun. maaf lah kawan-kawan. entry kali ini lebih touching. macam lagu tu. 

.giles sedap.
ok lah. stay cute stay cool. *ok tak??. hurmm. nak story pasal baru-baru ni. akhirnya mulut ni boleh jugak merasa masakan kelate mari. thanks kawan ku sudi bawak. nak buat cam mana kan. duk uni, macam takde kaki (kereta tak bawak). makan nasi kerabu dan ayam percik kat kedai yati ayam percik. sesapa orang kelantan. pasti kenal kedai tu kan. memang femes amous dengan ayam percik. sampaikan kat bangi pun ada cawangan. terbaek lah wokkk ! nieyh ha picture of the week. *perasan. hahaha | 

kenapa hati ini jadi kosong. kenapa dan why haaa. tak sanggup nak lalui hari-hariku dengan linangan airmata. oh Tuhan, berikan ku kekuatan untuk ku hadapinya dengan tenang. amin. bukan senang nak jadi bahagia. dengan diriku ni tak perfect pun. walhal tak cantik sama sekali. tapi aku kagum dengan diriku sendiri. terima kasih abah mama lahirkan ku. mungkin itu semua nak jadikan aku lebih matang. lebih kuat. insyaAllah. semuanya berjalan lancar. tak mau dah bazirkan airmata pada yang tak sudi. bukan nak mintak simpati. bukan nak tunjuk hebat la konon. tapi ini semua luahan hati yang kosong. memang dugaan itu best. buatkan kehidupan ini lebih mencabar. *sumpah aku tipu aku suka dugaan.. aku manusia biasa. lemah. tak sanggup nak hadapi dugaan yang bertubi-tubi. tapi. itu semua akan ku lalui juga walau pun tak suka. hanya Allah sahaja tau betapa banyaknya airmata yang telah tercurah dalam tahun ini. hanya padaMu sahaja lah tempat ku mengadu dan memohon kekuatan, di kala ku kesedihan dan kegembiraan. kelemahan ku tak bermakna aku lemah dengan dugaan melanda. akan ku kuatkan hati. tak mau jadi perempuan yang mudah dengan airmata. tapi BAGAIMANA ???. seperti menipu diri sendiri jerk. sebab aku mudah mengalirkan airmata bila hatiku begitu sayangkan sesuatu. tapi biar masa menentukannya. hanya kekuatan ini dapat gunakan untuk ku jadi lebih cekal. terasa nak jauhkan diri daripada semua. tapi. bila hati rindu. semuanya tak jadi. bodohnya diri ini. kenapa nak minta simpati. shit. malas lah fikirkan masalah ini lagi. buat sakit hati. *tipu ni. aku selalu fikir okey. 25hours aku fikir.. aku terkesima dengan "perkataan" itu. aku dah la tak boleh terima dengan kekasaran seperti itu. hatiku lembut bagaikan jeli. 

padamu pelangi chenta ku meluah dan mengeluarkan kata-kata dari pangkal hatimu. kalau korang tak suka. tak payah baca. bukan nak paksa. tapi kenyataan. okey. kadang-kadang pelangi chenta buat ku lega. thanks dear. oke lah. aku akhiri kat sini sudah lah entry kali ini. bila terasa nak berkarya nanti. aku post lagi tau. 

.bye.

xoxo
kiss and big hug

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails